wild raglan love (snelle stof voor een snel projectje)

by - 22:37

Ik kocht op het stoffenspektakel in Gent dikke blauwe tricot met een fijne wafelstructuur. Een heel leuk stofje. 

Ik dacht er eerst een kleed voor mezelf van te maken, maar vreesde bij nader inzien dat mijn figuur dit minder interessant zou vinden. Niet dat ik klaag zenne, ik steek het op de lekkere mariatjes.. Veel te veel mariatjes..

Some wild raglan love! Since I'm participating in Straightgrains' "Sew+show", a little word in English as well.. Raglan sweaters are one of my favorites. Easy to sew, quick and just that little extra with the shoulder detail. I bought some blue jersey for a dress but decided to turn it into a sweater for my daughter (just wasn't too sure about my motherly forms combined with the jersey :) Threw in some wild fabric as well.

So here it is!




Dan maar een raglantrui voor de dochter. Ik spotte dit leuke dierenprint stofje in de Soldeur en maakte er deze trui mee. Echt een poepsimpel patroon en o zo snel klaar! Eén minpuntje aan het patroon: de halsopening is te klein. Ik heb een boord van 1 cm afgeknipt, anders bleef hij steken. Maar verder, top!



Ik ben best wel tevreden over het resultaat maar weet niet goed waarmee te combineren. Ik moet nog een beetje leren omgaan met dierenprints en blauw precies..



patroon: rascal, ottobre 4/2013
stof: soldeur en stoffenspectakel


Morgen op het programma: verpakkingen opkuisen (veel), strijk (nog meer) en bergruimte zoeken voor de nieuwe lading speelgoed van Mijtermans. Juij... 

Maar de kinders waren zotcontent, en daar doet die lieve man het toch dubbel en dik voor he ;)


En, al wat bekomen van de overvloed aan picknicken en chocolade?



You May Also Like

10 reacties

  1. Mooie sweater, prachtige print!
    Heerlijke trui om te dragen moest het toch nog gaan vriezen,... samen met de ijsberen op stap!
    Probeer te combineren met bruin, donkerbruin,... dit zal goed 'matchen',...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon op een jeans werkt natuurlijk ook altijd! Ik ben fan van raglansweaters (ik denk om meerdere redenen, de schouders komen zo mooi uit, snel klaar en ideaal om stoffen te combineren, restjes verwerken ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik zou die op zwart durven combineren. Lekker stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat ik daar nog niet aan gedacht had. En het zit nog in de tekening ook..

      Verwijderen
  4. ah, ik ben heel blij met de tips! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi hoor! Heb net dezelfde tricot gekocht op een stoffenspektakel! Ik dacht er eigenlijk ook een kleedje mee te maken voor mezelf, maar voor een trui is deze stof duidelijk ook zeer geschikt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. schoon spul he? Op het stoffenspectakel in Kortrijk wou ik nog wat bij halen maar het was al op. Hou zou dat nu toch komen ;)
      Ik had het eigenlijk ook graag gevonden in oud roze..

      Verwijderen
  6. Mooi! Ook wel te combineren met okerkleurige broek, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen