Gratis haakschema mutsen + tutorial

by - 10:26






Ik haak graag. Het is ideaal voor mijn bezige handen op verplaatsing maakvertier te geven. En dus ook mutsen haken. Maar ik had het probleem dat ik niet goed wist hoe beginnen. De vorm was nooit echt goed. Na wat surfen kwam ik een methode tegen maar het vroeg wat rekenwerk. Een beetje lui zijnde maar ook vooruitziend naar volgende mutsen maakte ik een excelleke. En om jullie rekenwerk te besparen zet ik het hier even voor u online. Iets voor in de vakantie misschien?



De werkwijze staat onderaan de pagina. Gewoon een proeflapje haken, steken en rijen tellen, invullen in het overzicht en het bestand doet de rest. Simpel en leuk!

Het is vrij voor gebruik maar een foto of een link op je blog heb ik natuurlijk zeer graag!
Ben u volledig nieuw in het haken? Je kan al met twee soorten steken een muts maken! 
De werkwijze voor het opzetten met lossen en voor de stokjes (de rest van de muts) is hier allemaal perfect uitgelegd, met video en al. 

Enkel nog een mooi wolletje kiezen en u kan aan de slag!

Veel plezier ermee!

You May Also Like

1 reacties

  1. de babbelachtige kandidaat pleegmoeder van uw jongste dochter.11 juni 2014 om 18:28

    Ha! wil je mij dat eens leren? Ik slaag daar nog altijd niet in, ook niet na het bekijken van talloze video's op youtube. en ik wil graag mutsjes haken in de vakantie.
    Dus geen tijdsdruk hé, helemaal niet hé :)


    BeantwoordenVerwijderen